fredag den 14. november 2008

Kære Dagbog

Yngste dreng er til en hygge-fest med 2 øl. Han ville gerne have 6 øl med, men der satte jeg lige grænsen... For pokker han er kun 14 år!Jeg ved godt at "flere" af hans venner kan/har flere øl/drikkevarer med til disse hygge-fester, men så længe jeg kan give min indflydelse, så "bestemmer" Jeg, hvad han kan drikke/tage med af drikkevarer til disse aftener.

Jeg havde aldrig forstillet mig, at jeg skulle sukke mig tilbage til den gang mine forældre, kun skulle have uro for mig, som pige og brormand fik "friheden".... For den gang i min teenage år, var risikoen at vi piger kunne blive voldtaget og drenge, ja de kunne komme ud i slagsmål og vel og mærke, knytnæve slagsmål! Som var til at føle på... Det var nemlig knytnæver og måske et brækket næse...

I dag er der jo ingen forskel om du sender din datter eller søn ud i nattelivet... Datteren kan stadig stadig blive voldtaget/dræbt, men sønnen kan nu risikere at blive stukket ned med kniv og blive dræbt for et forkert ord!

Tak for vi i dag har mobilen... som vi kan holde lidt kontakt med hinanden... Ja, når mine sønner tager afsted til fester, skal de sende mig en sms, at de er nået frem, og når de er på vej hjem, skal jeg også have en sms, at nu er "han" på vej hjem... Kære Dagbog, måske er jeg pylret, men jeg elsker jo bare mine drenge... Og jeg synes ikke de har en "fredlig" teenage-år at være Teen-age'er i!...

Havde mine forældre det nemmer... Ja det mener jeg, for jeg kan huske at gå gennem mørke gader for at komme hjem... I dag som voksen, kan jeg ikke li' at gå gennem mørke gader...

Hmm havde mine forælde det egentlig på samme måde, at som voksen havde de deres usikkerhed at gå gennem mørke gader?.... Men ikke i deres ungdom?

Ingen kommentarer: